Rubriky
Nezařazené

Jak jsem udělal, co jsem nechtěl….

 

leč bohužel musel….
Tak jsem minulý týden přihlásil televizi. Správně řečeno – přihlásil jsem se k placení koncesionářského poplatku. Pro ty, co mně neznají, dodávám, že jsem byl léta hrdým nevlastníkem této vymoženosti. Jednak z důvodů vcelku prozaických – programová skladba mně tak nějak nenaplňuje…., druhak z principu. odmítám státu platit službu, kterou nevyužívám – to jest sledování veřejnoprávní televize. A nesouhlasím s placením z přístroje. Myslím si, že ve 21. století nemá taková to daň z luxusu místo. A za třetí mně vadí, jak ČT se strženými penězmi nakládá a jaké projekty financuje. Jenže zákony jsou bohužel postaveny jako v kocourkově, a tak, máte-li televizi doma, musíte platit, ať ji sledujete, nebo ne… Trochu mi to připomíná ten starý vtip. Měli by mně zavřít za znásilnění. Sice jsem to nikdy netoužil udělat, ale mám čím, že…. Takže jsem dlouhá léta přístroj doma neměl.
Jenže ouha. Nastěhovala se ke mně přítelkyně, a ač ani jí televize nějak dvakrát nechyběla, stejně jsme ji dostali od jejího strýce darem. Tím samosebou nechci říct, že to byl dar danajský. ne…ale nebyl nutný a to jsem taky nahlas řekl. Takže máme televizi doma. Jako zákona dbalý člověk jsem ji tedy přihlásil, ač se mi to hrubě protiví. A ačkoli na ní moc často nehledíme. Nicméně bych se ještě rád pozastavil nad hlubšími souvislostmi.
Takže. To, žetelevizní poplatek musí platit každý, kdo má televizi, mi přijde silně nesvobodné, už proto, že programy, které povětšinou sleduji, nemají z tohoto poplatku zhola nic. To jsou vlastně dva problémy v jednom. Jedna nespravedlivá záležitost je ta, že musím platit za službu nevyužívanou a druhá, že peníze má jen ČT. Ani jeden z těchto problémů nemůže být bez toho druhého. Je to začarovaný kruh. Už tohle samo se mi jeví jako omezení svobody. Ale fakt, že se předpokládá, že televizor má každý, kdo odebírá elektřinu a ČT tyhle lidi, pokud nejsou hlášeni v jejich databázi obesílá výhrůžnými dopisy, je už vysloveně protiústavní a protiprávní. A to proto, že se tady využívá nejširší možná databáze. Protože plyn možná nebere každý, ale elektřinu skoro ano. Proč stát tedy nezpřístupnil seznamy voličů ? Bylo by to stoprocentní. Asi proto, že by to nebylo v souladu s právem. Ovšem zákon, který umožnil takto využít databázi dodavatelů elektřiny není o nic lepší. Kdo dal dodavatelům právo sdělovat údaje svých klientů dál, ačkoli klienti nic takového neschválili a nepodespali ? Kdo jim dal právo takto porušit vztah zákazník – dodavatel ? Zde si ještě odpovím sám. Kromě takřka monopolního postavení jim ho dal zmíněný zákon. Ale kdo dal právo zákonodárcům uvést v platnost zákon, kterým se porušuje zákon jiný, to mi už nikdo nepoví. A kde je nějaké odvolání ? Asi už bych si měl zvyknout, že jsem v Čechách, což je to samý jako kocourkov, a některé organizace mají prostě delší prsty než jiné….
Tak už tedy může být česká televize klidná. Ano, mých 150 Kć, nebo kolik to je měsíčně už má jistých a ne, nebudu na ní koukat ani nadále…..

Komentáře
[1] 05.06.09 20:51:46 Dark
Hlásám ji už vcelku dlouho…..
[2] 05.06.09 00:05:30 tenisák/samotář
Dobrá myšlenka
Rubriky
Nezařazené

Zase máte pravdu…..

 

asi byste se divil, pane….

 

Tak jsem si dneska v práci vybavil text týhle písničky…. Možná byste se urazil, pane Kryle, že Vaši písničku vyvěsí člověk, který je zaměřený spíše doleva…. A možná taky ne….co já si pamatuji, z porevolučního vývoje u nás jste dvakrát nadšený nebyl…. V každém případě bych Vám chtěl říct, že Vaše písně, zejména některé, jsou pořád pravdivé….možná víc než dřív. Nevím, jestli by Vás to potěšilo, nebo zarmoutilo. Může to totiž znamenat jak to, že Vaše písně jsou nadčasové, tak to, že se tu nic nezměnilo…..že protestsongy, vznikající v jedné době, platí pořád….Lidi, poslouchejte….a posuďte sami…většina toho pořád platí….snad už akorát ten dikobraz ne….

Rubriky
Nezařazené

Paroubegg….

 

aneb vejce na sto způsobů….
Tak posledních pár dní sleduju – na netu – dění na předvolebních mítincích. A nestačím žasnout. Tak nějak mně to nutí se k tomu svobodně vyjádřit.
Mám pocit, že se z lidí už pomalu vytrácí veškerá kultura a civilizovanost. Nahrazujeme ji barbarstvím a vulgárností. Již z názvu jasně vyplynulo, o čem je řeč. Samosebou o „neorganizovanou“ akci odpůrců ČSSD na jejich předvolebních shromážděních. Je to hrubé, a ve své podstatě nedemokratické. Ano, každý má svobodné právo s něčím nesouhlasit, ale svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. I oni mají právo. Kde, milí vrhačí, berete právo někoho napadat pro jeho politický názor ? V čem jste pak lepší, než Ti vámi tak nenávidění totalitní komunisté ? Vždyť popíráte herezi násilím…i když jsou to jen vejce…..a jeden z Vás pak řekne, „buďte rádi, že to nejsou kameny“. Kde to proboha jsme ?
Tato zcela zjevně organizovaná iniciativa možná nepochází oficiálně od ODS, ale zcela jistě od jejich příznivců a voličů. Usuzuji tak z osobní známosti jisté skupiny sympatizantů. A smutné je, že jsou to mladí lidé, kteří neví nic o dobách dávno minulých, maximálně zprostředkovaně… A je to ostuda strany, nejen jejich. Protože pan Topolánek sice za to osobní odpovědnost nenese, ale ta tichá většina stejně ví, nebo aspoň tuší, odkud vítr vane. A já si taky přihodím do mlýna. Je to osobní pomsta za to, že Paroubek inicioval pád téhle vlády….a jejich milovaného předsedy rovnou na hubu. Jiný důvod to ani mít nemůže, protože i kdyby volby do EP nakrásně vyhrála ČSSD, bude ODS nejhůř druhá a s malým odstupem, takže pan Zahradil se o korýtko bát nemusí….
A vůbec by mně nepřekvapilo, kdyby se tohle začalo dít před příštími olbami znovu….jenže na druhé straně barikády. To by bylo údivu, to by bylo překvapení…. Takže na závěr takové malé napomenutí. Vy kdo tak svobodně a demokraticky vyjařujete velmi materiálně svůj názor….zkuste někam zalézt a dopřát tohle právo i jiným…..

Komentáře
[1] 08.06.09 05:18:54 Dark
Měls pravdu. Je mi smutno. Co musí valach s gulemi tropit, aby ho přestali volit ?
[2] 05.06.09 20:51:07 Dark
Já ano….vysloveně mu nefandím, i když si myslím, že je to menší zlo než ODS…..Ale myslím si že ano. I ta vaječná kampaň mu nahrála….
[3] 05.06.09 00:04:19 tenisák/samotář
Myslím, že nevyhraje
[4] 01.06.09 23:06:51 Dark
Já myslím, že bude….a navíc, že přes ta vejce to ČSSD vyhraje….Ale ono je to jedno. Stejně tam půjdou ODS, ČSSD, KSČM a možná lidovci. Ale těch pěněz, co se za hlasy rozdá i menším stranám, natož těmhle velkým…. Možná kdybychom jim už za 1% nedávali peníze, razantně by to pročistilo politické spektrum….
[5] 01.06.09 07:09:12 Lentilka
Co se děje na současné politické scéně může normálního, slušného občana tak maximálně znechutit. Ať jedna či druhá strana – už nemají voličům co nabídnout, tak vytáhli s „negativní kampaní“. Házet špínu jeden na druhého umí krásně. Kdyby taky tak krásně dělali svou práci… Jsem zvědavá na účast ve volbách, nepřekvapilo by mě, kdyby byla velmi, velmi nízká…
Rubriky
Nezařazené

Boha mi, tohle se pěkně poslouchá…

 

po dvaceti letech….
Tak jsem se byl podívat na stránkách toho slavnýho cirkusu totality. A ač to nebylo záměrem tvůrců projektu, tohle jsem tam našel…v diskusi….čtěte….a přemýšlejte, co z toho je pravda….

 

Projev, na který se nezapomíná (převzato z dobového tisku) Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, ze jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků… Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepši životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce. V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci‚ jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí. Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidi, žen, nemocných. těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů. kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v niž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme. Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury… Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO. Václav HAVEL v roce 1989


Komentáře
[1] 05.06.09 20:49:06 Dark
Což je ovšem poněkud tristní……
[2] 05.06.09 00:07:05 tenisák/samotář
Vůbec nic nezbylo.
[3] 26.05.09 16:34:19 Dark
Jj….ale nějak z toho moc nezbylo….
[4] 26.05.09 09:16:10 Lentilka
No, věřila bych mu, že takhle v začátcích to myslel upřímně… Idealista.
Rubriky
Nezařazené

Jsem divnej…..

 

prostě divnej….
Mám názory, které nejsu zrovna mainstream a proto budu patrně divnej. Začnem od politiky, třeba. Václav Klaus. Ikona českého porevolučního vývoje v dobrém i zlém. Náš současný prezident. Léta, vlastně už od časů jeho planých slibů, když byl ještě ministrem financí jsem na něho byl alergický. Na jeho sladký hlásek i na jeho arogantní výraz. Ale lidi ho žrali. Pan Klaus se mi začíná zamlouvat v době, kdy přichází houfně o důvěru národa. Kvůli knihovně….kvůli Lisabonu…a vůbec kvůli postoji k EU… A zrovna to jsou věci, proč se mi začíná zamlouvat. Asi jsem divnej. Pan Václav Havel…léta jsem si ho vážil….přišel mi rozumný, abych si ho zprotivil kvůli výrokům, jakých se nedopustil ani David Rath. Že by byl jiný než se zdá ? Nakonec co čekat od člověka, kterej téměř nikdy v životě nesáhl rukama na práci….. A nebo jsem divnej. A vůbec… Po dvaceti letech svobody tu máme Cirkus totality. Asi jsem divnej, ale pěkně děkuju. Necítím se o nic svobodněji než předtím. POřád musím makat za malej plat. Ani mi nevadí práce, jako ten malej plat. K tomu mám navrch svobodné právo bejt kdykoli vyhozenej. a když náhodou nebudu mít na nájem, mám svobodné právo přijít kdykoli o střechu nad hlavou. Průměrnej plat 23000 ? Ale kdež, všichni máme svobodné právo makat stěží za polovinu. A držet hubu. Protože když se ti to nelíbí, můžeš jít na pracák. Asi jsem vážně divnej. Když si nevážím svého zaměstnavatele, a neplním nesmyslné normy za stěží polovinu průměrnýho platu, ale zcela oprávněně říkám, že u nich v Anglii by to za tyhle peníze nikdo nedělal. A proto zřejmě, že je tak rád za lacinou pracovní sílu, ještě hlídá, jak dlouho je kdo ze zaměstnanců na toaletě. Asi jsem divnej, když si myslím, že když už tady někteří z nás vykřikují mrtvej komunista, dobrej komunista, že by asi náckové neměli mít právo pochodovat v našich městech, aniž by jim to mohl někdo zakázat….imho nadělali víc zla…. Asi jsem divnej, když si myslím, že dřív se víc lidí mělo líp….i za cenu, že křiklouni byli perzekuováni, když si myslím, že hereze byla trestána vždy…..i dnes je tomu stejně. Z jiného soudku… Asi jsem divnej, když si myslím, že pravidla platí pro všechny, že na silnici by je měli respektovat nejen automobilisté, ale i motorkáři, a zejména cyklisté a chodci… Asi jsem divnej, když si myslím, že by nám politici měli jít vzorem, a ne se chovat jako hovada…….asi jsem divnej, když si myslím, že nepřizpůsobivý občan by měl být vyloučen ze společnosti a ten slušný by měl být respektován, nezávisle na barvě pleti….. Asi jsem divnej, když si myslím, že manažer prodělečné firmy by si neměl dávat několikasettisícovou gáži….že státní firmy by neměly navyšovat ceny, aby mohly sponzorovat různé žranice pro lidi, kteří mají svých peněz dost…..že by se stát neměl ohlížet na to, jestli je systém placení daní motivující pro hrstku milionářů, ale spíš že by měl motivovat k práci několik miliónů pracujících….že slavná páně Kodetova věta z Pelíšků je urážkou všeho lidu, kterej denně chodí z továrny z udřenejma rukama….kor z úst člověka, kterej k práci nikdy nepřivoněl….. Jsem asi divnej, když si myslím, že všichni podnikat nemůžeme….ač sám živnostník…..že musí bejt někdo i zaměstnanec…. že všichni nemůžem obchodovat, ale že někdo musí i vyrábět….že ekonomika nemůže existovat, pokud budeme pouze rotovat stávající hodnotu, ale že se musí ona hodnota obměňovat, že staré věci je třeba likvidovat a vyrábět nové….ale ne za cenu minimální životnosti (pozor, to není propagace šrotovného, osobně s tím nápadem nesouhlasím….) Je spousta názorů, pro které si myslím, že jsem divnej, asi by se sem všechny nevešly…..

Takže jsem prostě divnej……:-) A ještě divnější, když diskusi nechám nemoderovanou.:-)


Komentáře
[1] 26.05.09 16:33:28 Dark
Já sám jsem podnikatel……pravičák nebudu nikdy, mám oči…
[2] 26.05.09 09:17:40 Lentilka
Asi ti sem nechodí číst moc podnikatelů a pravičáků… 😉
[3] 26.05.09 05:51:27 Dark
A víš, že jsem čekal první reakci…od kohokoli…spíš zápornou ?
[4] 25.05.09 13:49:43 Lentilka
Člověče, tak to jsme divný dva. Krásně jsi popsal moje pocity a názory, zejména ty na Klause a na Havla…
Rubriky
Nezařazené

Neuhynul…..

 

přes všechna všech přání….
Tak jsem zas tu. Nebo spíš ještě pořád. Měsíc jsem sem nenapsal ani čárku. Přes kdejaké téma, které mně nadzvedlo, nějak jsem se nedokopal. Teď navíc, mám novou práci, poměrně náročné, aspoň zatím. Nedokopal jsem se od velikonoc napsat dopis kamarádovi. Nebudu se rzvíjet, proč mu píšu, a proč třeba nezajdu, nebo nezavolám. Není to nijak složité, ale nebudu přilévati vody na ničí mlýnek. V každém případě jsem jediný, kdo se na něho nevykašlal. Ale proto jsem se nezmínil. Spíš proto, že nějak zhola nic nestíhám, například. takže tohle….taková krátká zpráva, že žiju…..a koho to netěší, tak ať třeba saxofon… 😛 P.S.: Nic jsem nepil…:-) Akorát kafe….

Komentáře
[1] 24.05.09 18:58:32 Dark
Nějak mi to poslední dobou nejde……nic kloudného…žádná inspirace….v hlavě útržky, ale řetízkovat nechcou…..
[2] 21.05.09 23:49:27 L.
Jj, to můžeš. Já osobně na básničky moc nejsem, ale ty tvoje něco prostě říkaj.
[3] 20.05.09 20:56:41 Dark
jj…pravdu máš…… I s tím kafem….. No snad zas aspoň něco sbásním, t to sem můžu dát….
[4] 20.05.09 11:12:14 Lentilka
Proto ty dopisy, co? Jj, kafe je taky dobrej oblbovák, hele, můj mladej na to přišel, proč jsou muslimové takový extrémisti teroristi. Protože islám jim zakazuje alkohol, tak ho nahrazujou kafem. Když se opiješ, upadneš a usneš. Po kafi jsou vylítaný a vymejšlej kraviny. 😀 A mě těší, že žiješ. 😉
Rubriky
Nezařazené

Za co, Karle ?

Nechceš-li, aby Ti tam lidi lezli, řekni to rovnou….
Moje přítelkyně má ráda božského Karla a já si ho taky poslechnu rád. Respektive, některé písničky si poslechnu méně rád, některé zase hodně. Karel letos slaví narozeniny a při této příležitosti se pořádá v O aréně velká show na jeho počest. Vystoupí tam spousta umělců, a možná, že i sám Karel. Chtěli jsme se na něho jít podívat. Ale chybka. Lístek na plochu průměrně tisíc, lístek na první patro je ještě o stovku dražší. je tam ještě jakési o2 patro, ale netuším, o co se jedná…..a kdo tam může či nemůže….a jak je odtama vidět, nebo není, ale i tam ten lupen stojí kolem 700…. Sakra Karle, to se musí vydělávat na všem ? Zpěváci zpívají bez honoráře…..netvrďte mi, že to všechno spolkne nájem arény, a jestli ano, vykašlal bych se jim na ni… Vždyť kdyby tam bylo vstupný aspoň trochu pro lidi, tak by ta hala byla nabitá. A o to přece jde. pokud to není pro lidi, slavte někde v soukromí. Máte spoustu obdivovatelů mezi lidmi, kteří si tohle dovolit nemůžou. Kdybych tam chtěl přítelkyni a matku vzít, aby si Vás poslechly a chtěl být aspoň trochu blízko, protože jinak na Vás můžu koukat v televizi, tak tam nechám 4000. A nezlobte se, ale na to v dnešní době moc obyčejných lidí nemá…. Nebo už nejste zpěvák pro lidi, Karle ? To by mně mrzelo….

Komentáře
[1] 16.04.09 18:41:08 Iveta
Hmm, taky bych se tam chtěla podívat, je to beznadějné…
[2] 11.04.09 21:57:38 Dark
On někdy koncík není od věci, Samotáři. Nasát tu atmosféru….
[3] 11.04.09 16:50:30 tenisák/samotář
Tak to já se nezúčastním vůbec, radši si dám pivko u nás na zahrádce.
[4] 11.04.09 05:44:44 Dark
A taky slušnej oddíl….asi bych se taky nezúčastnil…
[5] 10.04.09 14:33:17 Lentilka
No ve dvou.. Vstupenky se pohybují od 2600 do 8300 v korunách teda… Ale předpokládám, že ty nejlevnější budou někam před halu za plot… A k tomu benzín tam a zpátky… Vždyť říkám, že nikam nepojedem.
[6] 10.04.09 12:19:13 Dark
Patnáct ? V kolika lidech ???
[7] 10.04.09 07:51:25 Lentilka
A to vy se držíte v českých luzích a hájích… My rádi U2, letos zas budou mít po letech turné, nejblíž od nás, kde budou vystupovat, je Berlín. Spočítali jsme si to, za jeden večer bychom dali i s cestou asi 15.000. Takže nepojedem nikam…
[8] 09.04.09 07:44:28 Dark
Já o tom nepochybuju, ale některý lidi na to rozpustí pěknou část domácího rozpočtu. A to se mně nelíbí. K čemu je kultura když není pro lidi ?
[9] 08.04.09 06:12:52 Lea de Bahn
Ta hala bude natřískaná i tak a to k prasknutí! O tom naprosto nepochybuj!
Rubriky
Nezařazené

Pozastavení (ne)řidičské třetí…

přestupky závažné a méně závažné.
Zařadil jsem tenhle článek pod vzkazy, protože to vlastně vzkaz je. Na článek, který uveřejnili mojí přítelkyni na serveru www.prozeny.cz, a který se týkal toho, jaké je přijít o práci – přítelkyně tam použila formulaci, že mi řidičák sebrali za prkotiny, jako jsou světla a pásy – dostalo se nám reakce telefonické, od jejího otce. Prý to nejsou prkotiny, ale vážné prohřešky a je dobře, že takový nezodpovědný řidič zmizel ze silnice. Proto vzniká tenhle článek.

Modelová situace 1 : Dálnice D5, směr Praha – Plzeň, cca 18 hodin. Zelený peugeot řízený mladou ženou jede v levém pruhu. Předjíždí kamión rychlostí někde okolo povoleného maxima. Zezadu se přiřítí modré volvo, typ nedám, rychlostí cca 170 km/h – podle toho, jak rychle se blížil. Zuřivě bliká, ačkoli mu musí být jasné, že žena s peugeotem mu nikam uhnout nemůže. Dokončuje předjetí, zařazuje se, volvo zrychluje na svůj původní standart a mizí v dáli. Ale byl připoutaný a svítil. Připadá Vám, že pásy a světla byla v tuto chvíli to nejdůležitější ???

Ad pásy: Ano, nemít bezpečnostní pás je přestupek. Ale koho ohrožuje ? Pouze a jedině mně. Nebo jinak, je to přestupek, který neohrožuje okolí, ale pouze přestupce. Kde bere systém právo mně pokutovat a sbírat body za věc, kterou ohrožuji pouze sebe ? To i kouření je potenciálně nebezpečnější a není tak pronásledované. Myslím kouření obecně, nikoli za volantem.

Modelová situace 2 : Město Přeštice, jižně od Plzně, směr Klatovy. Světelná křižovatka ulic Rybovy, Nepomucké a třídy 1. máje. Tatáž žena v tomtéž voze staví na semaforu na červenou. V tu chvíli ji částečně přes zebru, která v těch místech nahrazuje středový ostrůvek a částečně protisměrem objíždí vysokou rychlostí na originál červenou starší VW Passat. Byl připoutaný a svítil. Byla světla a pásy i v tomto případě nejdůležitější pro bezpečnost silničního provozu ?

Ad světla: Jsem nepřítelem denního svícení a ví se to o mně. Jezdil jsem léta bez používání světel ve dne a nečinilo mně problémy rozlišovat situaci na silnici. Můj názor je ten, že kdo za bílého dne nevidí auto bez světel, nepatří na silnici. I když uznávám, že mezi svítícími nesvítící lehce zaniká. Svícení ve dne bychom měli nechat těm, kteří potřebují upozornitt na nějakou mimořádnost. Motocyklistům, protože jsou daleko zranitelnější než my. Autoškole, protože to moc neumí. Autu s nějakou poruchou, protože patrně nepojede stejně rychle, jako my. Vlečení auta, protože je to jízdní souprava neočekávané délky. Autům s právem přednostní jízdy, už z jejich principu. Prostě těm, kteří potřebují být vidět. Dokončím po další modelové situaci.

Modelová situace 3: Bratr výše zmíněné ženy byl doslova sestřelen ze silnice autem, které jelo bez světel, vysokou rychlostí a protisměrem. Nemohu bohužel být přesnější, neboť jsem u toho nebyl, ale domnívám se, že to bylo v zatáčce, kterou ten dotyčný tzv. řezal. Bylo to ve večerních hodinách, za šera.

A to je to o čem tu mluvím. Mluvím o svícení ve dne. Kdo za šera, nebo za deště, za chumelenice nebo jinak snížené viditelnosti nerozsvítí, tak je blbec. Na nás tuhle vykoukl z mlhy bílý chladírenský NA bez světel….taky docela překvapil…. Možná by mně nesvítící blázen usnadnil vyhýbání tím, že by mně neoslnil, nebo taky ne. Nebo bych ho viděl pozdě jako Ondra. V každém případě tady už je blbě pár dalších věcí. RYchlost, protisměr….ta světla by za normální situace neznamenala žádné ohrožení. Na druhou stranu, kdyby svítil, dalo se asi nehodě předejít. Ale jak už výše – svícení za snížené viditelnosti je samozřejmé, a já jsem byl jeden z prvních, kdo za šera rozsvěcel. Ale svítit ve dne se mi krutě příčí, tím spíš, že se domnívám, že přínos pro bezpečnost není až tak výrazný – nebo máte snad jiný pocit ? Klesla po zavedení povinnosti svítit po celý rok přes den někjak výrazně nehodovost ? Myslím, že neklesla. A ani trest se mi nezdá odpovídající společenské nebezpečnosti….
Na druhou stranu, nezačneme-li od maličkostí, nedobereme se nikdy ničeho. Jen se mi zdá, že u nás se postihují jen ty maličkosti. Nějak to ten systém nezvládá a celkem mi vadí, když ho v tom někdo podporuje, místo, aby konstruktivně kritizoval…


Komentáře
[1] 12.04.09 12:15:25 Lea de Bahn
Milý blabla, nadávat umí každý a ukazuje tak svou úroveň. Všichni jsme si přece vědomi, že pravidla jsou od toho, aby se dodržovala, o tom tady nikdo nepochybuje ani v nejmenším. Ovšem každý, kdo ta pravidla zná, ví, že některá jsou důležitější, protože jejich porušení by znamenalo ohrožení pro ostatní, jiná nejsou tak důležitá, protože tak člověk ohrozí „jen“ sebe. A pokud nazýváš toho, kdo se zapomene připoutat nebo rozsvítit světla, hovadem, jak potom nazýváš člověka, který jede 150 km/h ve městě, jede na červenou nebo riskantně předjíždí? Pokud potkáš hovado, klidně trub, co ti klakson stačí. Nazdar
[2] 10.04.09 19:48:33 blabla
Seš prostě kretén, pravidla jsou daná, tak je máš dodržovat. A maličkosti to nejsou. Potkat takový hovado jako seš ty tak budu troubit celou dobu. Nazdar
[3] 10.04.09 12:18:14 Dark
Ale víceméně si za tím, co jsem napsal stojím. Podle fotky nemáš tak silný brejle, abys přehlédla auto….
[4] 10.04.09 12:16:23 Dark
Písmenka furt stejný….už asi rok….nebo kýho výra jak dlouho….spíš se Ti dřív z nějakýho důvodu nezobrazovalo… Obsah článku dál nerozvíjím, dozvěděl jsem se, že provokuju…:-)
[5] 10.04.09 07:46:47 Lentilka
A hele! Nový písmenka! Líp to vypadá, hůř se to čte. Ale zvyknu si. K tomu svícení jsem ti tu chtěla napsat, že jsem takhle jednou málem přehlédla auto jako chodec na přechodu, byla mlha, nesvítilo (to auto) a mělo stříbrnou metalízu. Ale napsals to sám: snížená viditelnost = svítit. …kdo za bílého dne nevidí auto bez světel, nepatří na silnici… Já to říkám furt, že za volant nepatřím… 😉
Rubriky
Nezařazené

Neměňte trenéra,

vyměnte hráče…..
Já se málokdy vyjadřuji k fotbalu a tím méně k českému. Osobně tuhle hru nemám dvakrát v lásce. Raději mám už hokej. Ale teď jsem měl nutkavý pocit si k tomu něco říct.
U nás se stalo tradicí, že po nějakém průšvihu – jako byl zápas se Slovenskem třeba, vyměňujeme trenéra. Nemám pocit, že je to řešení. Zamysleme se nad tím. Nemůže to být třeba tím, že skupinka hráčů, o které by se měl opírat výkon celého týmu, jsou primadony, frajírci, kteří na hřišti předvádějí prd, ale jinak jsou to velké celebrity ? Já sice chápu pití na smutek, ale dva dny před důležitým zápasem to nepovažuju za chytré. No jo, my jsme hvězdy, na nás nikdo nemá….. V civilu drahý auta, aféry, aby se o nás psalo v novinách, on by totiž mohl národ zapomenout, že jsme hvězdy, kdyby viděl jen výkony na hřišti, že ? Každý čech by měl být hrdý na právo reprezentovat svůj národ. A těmhle výtečníkům bych to právo vzal. Ne na straně trenéra, na jejich straně je podle mého chyba. Koupily si je zahraniční kluby, tak ať jdou třeba do nich, nebo jinam do pr….čic. Obávám se ale, že si z toho nic dělat nebudou. Horentní honoráře, mající pramálo společného s výkony, už v nich dávno zadusily národní hrdost. Vůbec celý sport už dávno není o sportu. Myslím, že většinu sportovců už dávno nežene vpřed ona odvěká touha po vítězství a soutěživý duch. Dneska je pohání spíš vidina tučné odměny, v případě výhry. Ale přidal bych ještě jednu motivaci. V případě takového vystoupení, jako bylo to se slovenskem by měli zaplatit nějaké penále…. Stejně jako na mistrovství světa v Liberci ti umělci, kterým nejely lyže… A vzpomněl bych si na řadu dalších. Třeba nejmenovaný závodní na motocyklu, co mu buď umře mašina a nebo sebou mázne (i když s ním si nejsem jistý, třeba má jenom ale neuvěřitelnou smůlu). A že by pak nešli reprezentovat ? Tím ostudnější by to pro ně mělo být. Jen by tím ukázali, proč jsou ve špičkovém sportu. A ještě jedna poznámka zpět k fotbalu. Výkonný výbor ČMFS teď zpochybňuje volbu trenéra. Pánové, na co tam dřepíte ? Pokud je trenér špatný, je to vaše vina. A vy byste z toho měli vyvodit osobní zodpovědnost. Ale to je slovo, které tu už dávno nikdo nezná….

Komentáře
[1] 05.04.09 22:01:10 Dark
NA druhou stranu by je měl trenér nějak ukočírovat….ale kočíruj dospělý chlapy, když sami tu zodpovědnost nemaj…
[2] 05.04.09 13:09:32 Lentilka
Jo. Představ si, že ty bys podobným způsobem ohrozil dobré jméno firmy, ve které pracuješ… Letěl bys, že bys schody nestihl počítat…!
Rubriky
Nezařazené

Hypnóza, nový pořad na Primě a….

……lidská omezenost

 

Uvažoval jsem, že tenhle článek zařadím do rubriky když je smutno, protože mně z toho tak trochu smutno bylo. Přítelkyně se zúčastnila premiérového dílu nového pořadu na Tv Prima. Pro lidi z našeho okolí to není tajemstvím, pro ty, kdo neví o co se jedná – Subjekt (v tomto případě moje přítelkyně) stráví celý den v hypnóze, budou jí zadány nějaké sugesce – v jejím případě například neexistence čísla sedm, neexistence písmenka Y, nemožnost si vzpomenout na příjmení našeho prezidenta (žádná škoda)a tak dále. Celý pořad je nakonec zavěšen na Stream.cz. A to se tak nějak dostávám k jádru pudla. Tím jsou reakce pod videem.

První, co mně zarazilo: Tohle neexistuje, ta ženská to hraje. Nehraje, dětičky (dětičky schválně, většina příspěvků pocházela, podle mluvy a způsobu psaní, od pubertální mládeže). A je dost omezené, že když nejste v její kůži, soudit, jestli je něco takového možné. Je sice pravda, že tak jeden člověk z tisíce je stejně hypnobilní jako Katka, ale to nesnižuje fakt, že hypnóza existuje. Pravda, je tam jedna scéna nahraná. To zhypnotizování mezi dveřmi. Ona v tu chvíli totiž už zhypnotizovaná byla. Rád bych také podotkl, že hypnotizovaný subjekt musí souhlasit, není možné zhypnotizovat někoho proti jeho vůli.

Další koment: Ta ženská je nemožná, ale ten moderátor je tak úžasnej. Já nvím, jak se mohl snížit k účinkování v takový…. Ten je tak úžasný, že se není schopný naučit dvě věty v kuse. Čte to z cedulky a ještě mu musí někdo ze zázemí nahazovat do sluchátek. To jenom takový podotek k panu Hejlíkovi. Já zas osobně nechápu, jak může hrát v seriálu…jak si může zapamatovat roli…

Za třetí tam kdosi psal, že je příbuzný někoho ze štábu a jak se na tom makalo a jak je mu smutno, co z toho je. No já si myslím, že výsledek odpovídá úsilí. Byl jsem osobně při natáčení, a dost mi to zkazilo představu o práci televize. Tolik diletantské práce najednou jsem ještě neviděl. No jestli tomu říkate, jak jste se na tom nadřeli, slyšte vox populi: S takovým přístupem byste v manuální práci splakali nad výdělkem. Zvlášť někteří…

Nějaké resumé ? Asi bych tady mohl všechny přesvědčovat, že to nebylo hrané. Že jsou věci, které nedovedeme úplně vědecky vysvětlit. Že existují síly trochu mimo naše chápání a že lidský mozek má možnosti netušené. Ale dělat to nebudu. Zabedněná hlava mi věřit stejně nebude a my, kteří jsme u toho byli, víme jak to bylo. A vy si věřte čemu chcete. Možná nebudete věřit ani na lásku, tu totiž taky nelze vědecky tak docela určitě vysvětlit….a s tímhle břemenem si žijte jak dovedete….