Rubriky
Nezařazené

Dotazník občanského sdružení

 

komunální volby

 

Přišel nám jeden z dotazníků od občanských sdružení. Otázky a odpovědi vám dáváme k nahlédnutí. Na otázky odpovídal lídr kandidátky ČPS Martin Potůček. Já si dovolím okomentovat jeho odpovědi, poukázat, že i mezi kandidáty za jednu stranu může být jistá názorová diference. Což imho není na škodu… Takže moje komenty prosím tučně

1. Budete podporovat či prosazovat výstavbu severojižního průtahu Plzní? NE
Komentář:
Myslíme si, že západní okruh, který je již z části ve výstavbě bude naprosto dostačovat. Navíc severojižní průtah jen přesune dopravu tři bloky od centra města a je zde velká hrozba, že zničí nebo minimálně poškodí přírodu okolo Kilometrovky, což je pro ČPS nepřijatelné.
Pro severojižní průtah také nejsem. Minimálně ne v době, kdy je ve výstavbě obchvat. Nicméně ochvat by měl mít minimálně stejno, ne-li větší kapacitu, než stávající komunikace, která je z valné většiny čtyřproudová. Myslím si totiž, že zatím poslední část obchvatu se bude krutě ucpávat, nebude-li rozšířena.

2. Budete podporovat či prosazovat výstavbu dalších kapacitních silnic ve městě a jeho nejbližším okolí? Pokud ano, jakých a proč? spíše NE
Komentář:
Západní okruh jako diverzifikace připojení Severního předměstí (zčásti uvolní přetíženou Karlovarskou) a lepšího propojení Skvrňan s Borskými poli a Severním předměstím je podle nás schůdný projekt. Jeho stavba je již z části v chodu a proto je i problematické jej rušit. Avšak i projekt západního okruhu je dle ČPS nutno zčásti přehodnotit. Například výstavbu silnice jako pokračování Aleje svobody je naprosto zbytečné a navíc hned vedle nemocnice Privamed. Podle ČPS naprosto stačí vybudovat přípojení skoro nevyužívané čtyřpruhové silnice Na chmelnicích.
Ostatní projekty naši podporu nemají. Podle nás je lepší podporovat výstavbu a rozšiřovaní sítě cyklostezek a MHD.
Souhlasím, s výhradou u cyklostezek. Tyto bych neřešil na silnicích, ale aspoň zatím na chodnících. Minimálně do vybudování obchvatu. Nejsem si jistý, že by zužování tranzitních tras nezpůsobilo dopravní kolaps.

3. Podpoříte výstavbu spalovny komunálního odpadu ve městě Plzni nebo v její těsné blízkosti (Chotíkov)? NE
Komentář:
V programu máme bod o tomto problému. Naleznete jej zde. ČPS považuje tento projekt za problematický a jasně vyjmenovala, proč se jí spalovna v Chotíkově nelíbí. Hlavně jde o to, že spalovna není zatím potřebná, Chotíkov nemá železniční spojení a je to moc blízko nejosídlenější části Plzně. Více najdete v programu.
Jen mám strach, až zapotřebí bude, aby se zas nesáhlo po nějakém ukvapeném řešení. Dokud je dost času, dá se vybudovat vlečka, i kvalitní filtrační soustava, aby spalovna neznečišťovala. Já proti ní tak radikálně nejsem, i když základ je samozřejmě třídění a recyklace…

4. Budete usilovat o nějaké změny týkající se hlavních uzlů veřejné dopravy v Plzni, jako je vlakové a autobusové nádraží? ANO
Komentář:
Umístění CAN ani Hlavního nádraží nehodláme měnit. Avšak obě tyto stavby vyžadují rekonstrukci a modernizaci. Dnešní propojení Hlavního nádraží s MHD považujeme za špatné řešení. Občané musí jít stovky metrů aby mohli nasednout na trolejbus či tramvaj. Chceme, aby plánovaný projekt Ministerstva dopravy na rekonstrukci plzeňského Hlavního nádraží byl v tomto ohledu k občanům co nejvíce vstřícný.
Souhlasím bez výhrad

5. Budete v případě zvolení prosazovat nebo podporovat zlepšení kvality ovzduší ve městě:
i. vytvořením nízkoemisní zóny v centru Plzně? ANO
ii. dodatečným zavedením prachových filtrů pro vozidla s dieselovými motory zajištující chod města (vozidla MHD, údržby komunikací, svozu odpadů, stavební technika atd.)? ANO
iii. zaváděním čistějších pohonů (stlačený nebo zkapalněný zemní plyn, propan-butan, vodík, hybridní pohon či elektromobily) ve vozidlech obsluhujících město (vozidla MHD, vozidla údržby komunikací, svozu odpadů, stavební technika atd.)? ANO
iv. zavedením zóny se zpoplatněným vjezdem pro automobily, jaké fungují např. v Londýně nebo Stockholmu? NE
v. snížením maximální povolené rychlosti na některých úsecích frekventovaných silnic na okraji města? NE
Komentář:
Z programu ČPS jasně vyplývá, že našimi kroky chceme zlepšit životní prostředí v Plzni. Podporujeme cyklistickou dopravu, chceme udělat z Americké třídy pěší zónu s vjezdem MHD, cyklistů, zásobování a místních obyvatel a podporujeme rozvoj MHD. V programu nemáme druhý ani třetí bod definován, ale mohu se zaručit, že nové technologie budeme v dopravních prostředcích města či městem řízených firmách prosazovat.
Co se týče Americké, pokud z ní budeme dělat pěší zónu, tak úplnou. Pokud tam necháme i jen MHD, provoz tam bude pořád poměrně silný. O cykklostezkách jsem mluvil jinde. Nové technologie a prachové filtry – souhlasím. Naopak nízkoemisní zónu za dobrý nápad nepovažuji. Ostatně stejně jako snížení rychlosti. To konkrétně zlepšení ovzduší neprospěje.

6. Podpoříte v případě zvolení rozvoj cyklistické dopravy ve městě? Pokud ano, jakými konkrétními opatřeními? ANO
Komentář:
Tomuto budu se v programu výrazně věnujeme. Podpora cyklodopravy je pro nás prioritou. Chceme uvolnit mnohem více prostředků na výstavbu cyklostezek. V místech, kde je dost prostoru cyklostezky oddělovat od chodníků, jako je tomu na ulici Pod Vinicemi, která je podle nás jednou z mála opravdových cyklostezek v Plzni. Dále chceme dokončit propojení stávajících cyklostezek, hlavně v centru města. V místech, kde je málo místa, chceme vybudovat jízdní pruhy pro cyklisty v úrovni vozovky. Chceme, co nejméně chodníků s cyklostezkami. Je to podle nás velice nebezpečné řešení. Podporujeme rozšíření jednosměrek s obousměrným provozem pro kola. Dále chceme vybudovat po městě velké množství kvalitních stojanů, kde lze jednoduše zamknout rám kola i krátkým zámkem. Parkovací místa u velmi frekventovaných dopravních uzlů (CAN, Hlavní nádraží) chceme vyřešit obdobně jako u ZČU na Borských polích, tedy klec se stojany, která je přístupná na Plzeňskou kartu. Toto parkování bude samozřejmě bezplatné.
Tak ještě jednou o cyklostezkách. Podporu cyklistiky – proč ne. Nicméně nejsem pro pruhy v úrovni vozovky. Jeden důvod je uvedený výše, a druhý je ten, že se podle mně jedná o ještě nebezpečnější variantu. Přece jen při kolizi cyklisty a auta může dojít k horším zraněním. A ani pro cyklisty obousměrné jednosměrky mi nějak bezpečné nepřijdou. Většina plzeňských jednosměrek je poměrně úzká a na plnohodnotný jízdní pruh tam místo není. Stojany ano, stojany jsou skvělý nápad.

7. Budete prosazovat vyčlenění určité roční částky z rozpočtu města na rozvoj cyklistické infrastruktury (pokud ano, v jaké výši)? ANO
Komentář:
Výše částky jsme zatím nedefinovali. V programu máme omezení korupce pomocí transparentních účtů, průhledných výběrových řízení na internetu, atd., které by městu přinesli velké úspory, navíc nechceme tolik investovat do dopravní infrastruktury, což znamená úsporu v řádech desítek, spíše stovek milionů korun. Tyto uspořené peníze chceme dát do výstavby cyklostezek, rozšíření sítě MHD apod.
Souhlasím bez výhrad 8. Podpoříte v případě zvolení rozvoj pěší dopravy ve městě? Pokud ano, jakými konkrétními opatřeními? ANO
Komentář:
V programu máme předělání Americké třídy na pěší provoz s vjezdem MHD, cyklistů, zásobování a místních obyvatel. Omezení dopravy v historickém centru nemáme v programu, ale nebráníme se diskuzi o tomto tématu. Chceme podporovat zdraví životní styl, proto chceme opravení povrchu Kilometrovky a v místech, kde je to možné její rozšíření, abych se zde chodci mohli lépe míjet s bruslaři a cyklisty. Dále chceme urychlené vybudování trasy za stadionem ve Štruncových sadech směrem k Boleveckým rybníkům, která by též sloužila cyklistům, chodcům i bruslařům.
S tím bych víceméně souhlasil, krom výhrad výše….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *