Rubriky
Nezařazené

V čem ženy dělají chybu….

aneb Superžena za volantem…
K napsání tohohle článku mně vlastně inspirovala diskuse pod článkem minulým. Lentilka nazývá moji přítelkyni superženou, protože během měsíce zahnala svůj živelný odpor k řízení. Ono to tak docela ve skutečnosti není, moje přítelkyně přiznává, že nejezdí ráda. Přesto se výrazně zlepšila jak co do techniky jízdy, tak co do odvahy. Nechci tím říct, že by snad jezdila riskantně, to v žádném případě. Ale spolu se zlepšením odhadu vlastní rychlosti, rychlosti druhého a vzdálenosti se nebojí předjet pomalá vozidla a jet víceméně v klidu, plynule a bez stresování se. Já osobně se domnívám, že ženy-začátečnice se dopouštějí několika chyb.

Za prvé – pořizují si mini a mikro auta, aby tak měly snáz přehled o rozměrech svého vozu. Je to blbost. Po nějaké chvíli v provozu si zvyknete na jakékoli auto, jako si moje přítelkyně zvykla na pětimetrovou limuzínu. Navíc, milé ženy, ve větším autě je daleko větší míra pasívní bezpečnosti. Praktický příklad. Známá nedobrzdila na křižovatce a s vozem škoda Fabia narazila do auta před sebou – ve zhruba 30 – 40 km/h. Výsledek – naprosto pomíjím škodu na voze – Pohmožděná krční páteř, oděrky od bezpečnostních pásů. Já jsem pod úhlem cca 45° v ostré pravotočivé zatáčce vletěl v rychlosti cca 120 km/h do svodidel – šlo o mou řidičskou chybu v závislosti na neznalosti terénu – prostě jsem tam tu ostrou nečekal. Auto bylo poškozené, ale schopné dojezdu domů po vlastní ose, já poškozen nebyl. Navzdory cca trojnásobné rychlosti jsem přestál konflikt zcela bez následků. I když svou roli tam zřejmě hrál i „úhel dopadu“, ale nejsem schopen posoudit nakolik. Ale předpokládám, že ve Fabii bych dopadl podstatně hůř. Takže ženy, nebojte se větších aut. Na silnici se vejdou.

Za druhé – jezdí pomalu. Dovedu si živě představit tu asociaci. Pojedu-li pomaleji, mám víc času reagovat a zabránit nehodě, a míň se bojím. Omyl, i když jen částečný. Ano, když poletíte jako blázni, je tu jisté nebezpečí, že nestačíte reagovat. Ovšem pomalá jízda vás bude stresovat daleko víc, než jízda v rychlostním průměru. Pominu-li různé blikače, troubiče a lepiče, kteří se vám svými metodami snaží naznačit, že velmi pospíchají, čím pomaleji pojedete, tím více aut vás bude předjíždět. Čím větší auto se kolem vás šine vpřed, tím horší pocit to většinou je. Strach, že Vás zmáčkne, zařízne, nebo jinak vytěsní. Věřte mi, je to vyzkoušený…:-) A není to vůbec o superženě. Teda, ne, že by nebyla super, to zas jako je, ale za volant ji dohnaly okolnosti, nešla do toho s elánem a nadšením, ale z donucení. Tak holky, odvahu…

<


Komentáře
[1] 10.04.09 15:08:25 Lea de Bahn
Slova zúčastněné: strachy umírám, v duchu se třesu, jak osika, po jízdě si připadám, jako bych složila vagón uhlí, ale jedu. Jedu, protože musím, a jedu líp než dřív, chvilkama mě to i začíná bavit, ale pak se přiřítí nějaký blbec, probliká nebo protroubí, já se leknu a je po odvaze. Nebo zácpy ve městě – hrůza! Tolik se bojím, že do někoho ťuknu nebo on do mě, že se nerozjedu dost rychle…. STRES!!!!! Ale snažím se to zvládat. MUSÍM! A jde to!
[2] 30.03.09 19:59:16 Dark
nicméně, pokud se odhodláš, považuj to za kamarádskou radu…:-)
[3] 30.03.09 19:43:04 Lentilka
Ehm. Stejně jsi mě nepřesvědčil. Bojím se auto i odemknout. Představa, že bych nastartovala a dělala jakési úkony směřující k tomu, že by se to ROZJELO mi navozuje mrtvičný stav!! Ale zase – pokud by mě donutily okolnosti, co by mi zbývalo, že?
Rubriky
Nezařazené

Pozastavení (ne)řidičské druhé

aneb čára není zeď
Nechci se věnovat fenoménu nerespektování plné, případně dvojité plné čáry na silnicích, to už jsem jednak zmínil minule a druhak to zákon postihuje. Mám dneska na mysli úplně jiné čáry a úplně jinej nešvar. Některým už asi svítá. Ano, jde mi o parkování. Zejména na parkovištích u obchodních řetězců. Je sice pravda, že i u nás v ulici musím občas konastatovat, že parkují jako dobytek, ale snad tím, že to je stání podélné, není to tak markantní. Na zmíněných parkovištích je stání kolmé. Stání bývají široká standartních 2,5 metru, což je víc, než jsem třeba viděl na sídlišti v Ústí nad Labem… přesto je to některým řidičům málo a soutěží o to, kdo se přesněji trefí na tu dělící čáru prostředkem auta. původně jsem myslel, že mi nejvíc vadí, když tak zaparkuje mladá holka s miniautem. Protože to malý auto prostě přes dvě místa strašně řve. později jsem naznal, že to prostě neumí. Takže mně daleko víc napění frajer v ochcáfce, prototyp tak kolem 40 s knírkem. Kterej tak zastaví jen a pouze proto, aby všem ukázal, jak má nějaký čáry a pravidla na háku. A jak ho vůbec nezajímá, kde zaparkujou další. Což je opět mimochodem jádro pudla a všech problémů na silnici. Bezohlednost a agresivita. A Frajeřina. blbá a libová. Hele, já mám nový auto a hele, jak mi to jede…. nejhorší je, že proti tomu nikdo nic neudělá. Jednak jde o čin z hlediska dopravní bezpečnosti nevýznamný a druhak jsou parkoviště většinou soukromými pozemky, na kterých nemá policie moc pravomocí. Je to tedy na nás. Kamarád to řeší tak, že zaparkuje správně, ale třeba pět centimetrů od jeho dveří a vyleze jinudy. A ty si dělej co chceš. I to je řešení. Už jsem uvažoval o nálepkách „Děkujeme, že parkujete jako člověk….ale asi by to něco stálo natisknout. Dobré nápady, jak zlepšit kulturu na našich cestách a parkovištích se přijímají…..

Komentáře
[1] 30.03.09 14:23:11 Lentilka
PŘEDJEDE NA DÁLNICI KAMION?!?! Další superžena, ze kterejch my normální máme mindráky… 😀
[2] 30.03.09 13:24:17 Dark
Hele…ta moja sa taky bála. A jakou má dneska radost, když na dálnici předjede kamion.:-)
[3] 30.03.09 11:43:45 Lentilka
Těžký není vařit nebo smontovat skříň(ku)podle návodu. Ale řídit? Já se v autě bojím i jako spolujezdec, už jsem utekla ze dvou autoškol…
[4] 30.03.09 10:18:10 Dark
To neni tak těžký….řídit…..
[5] 30.03.09 07:49:58 Lentilka
Jj, taky jsem někde četla, že být na těch parkovištích místo čar půlmetrové zídky, tři čtvrtiny lidí nezaparkujou… Já jsem v tomhle z obliga, já nemám řidičák! 😀 Ale stahujou se nade mnou mračna, mladej si umanul, že mě řídit naučí…
Rubriky
Nezařazené

Čeština pro cizince

aneb nějak jsem nepochopil….
Včera jsem absolvoval krátký průlet úřadem práce – ne, nejsem v evidenci, šel jsem tam jako doprovod, dobrovolný a tudíž neplacený. Na nástěnce jsem si všiml takového hezkého plakátku. Jedná se o tento projekt : http://cestina-pro-cizince.cz/?hl=cs_CZUpřímně řečeno, já to nějak nechápu. Na jednu stranu platíme cizincům letenky a kapesné, aby mohli jet domů a v době tolik propírané ekonomické krize nebrali práci čechům, a to samozřejmě ze státní kasy, takže z našich daní – přičemž já se domnívám, že jak jim doma dojdou peníze, máme je tu nazpátek a starejte se, češi, bo když se nepostaráte, začnem krást a dělat bordel. Neházím teď všechny do jednoho pytle, ale když bude bez práce, bude taky bez peněz a něco jíst musí, takže nárůst kriminality se dá očekávat.

Na druhou stranu ovšem běží úřadem práce zaštítěný a státem (…..tudíž ze stejné šrajtofle jako odsun) dotovaný výše zmíněný program. Když pominu fakt, že můžeme-li v době, kdy vzrůstá nezaměstnanost tuto nějakým způsobem snižovat, jako třeba posíláním pracovních sil z Bulharska, Rumunska, Ukrajiny, Vietnamu a Mongolska domů, měli bychom tak učinit. Velká nezaměstnanost je vždycky problém, a proč si tu držet zaměstnance z jiných zemí, když tu ta práce prostě není. Když tento fakt pominu, zbývá tady ještě jeden velký otazník.

Jak může stát financovat dva zcela protichůdné projekty ? Jak je možné, že jedno ministerstvo se snaží cizinců zbavit, zatímco druhé je sem láká a snaží se jim to maximálně usnadnit ? Opět pravá ruka neví co dělá levá ? Můžete mi to někdo objasnit ?


Komentáře
[1] 27.03.09 21:17:26 Dark
A to je dost možný….
[2] 27.03.09 17:46:11 Lentilka
Aby to nakonec nebyla nejobsáhlejší kategorie tvého blogu… 😉
[3] 27.03.09 16:06:22 Dark
Kategorie je zbrusu nová a zavedl jsem ji kvůli tomuhle a dalším místním specialitám…:-)
[4] 27.03.09 15:24:30 Lentilka
Myslím, že odpověď znáš. Máš ji v názvu kategorie… 🙂
Rubriky
Nezařazené

K programu DM podruhé…

zbývá třináct, to se vleze…:-)

Tak a pokračujem.<p>

15. Přísný zákaz užívání jakýchkoliv drog i samotné propagace těchto omamných látek. Naším cílem je naprosto oprostit společnost od něčeho takového a naopak ji vést k duševnímu rozvoji, a ne úpadku. – Souhlas. Teď je otázka, jestli myslíte i cigarety a chlast, protože to je jediná forma propagovaných drog…..

16. Národ musí mít ke své obraně skutečné národní branné síly, nikoliv žoldácké vojsko. – Dobrá, ale co s těmi, kterým se vojákovat nechce ? Zavedeme vojnu ? Jasně, něco do sebe to má, ale povinnost vojáka nečiní…

17. Odstranění všech liberálních přežitků a neřádů, vedoucích k rozštěpení národa a jeho společné vůle. Ideologie či názory, které se snaží jakkoliv národ rozdělit (např. na základě třídy) jsou pro národ zničující. – A to je zajímavej nápad. Nicméně si opět trochu v historickém kontextu protiřečí. Než některé neřády bych odstranil…..

18. Víru v národní socialismus vidíme jako ústřední ideu, určující existenci a činy národa. Obojí bereme jako dar. Obecný zájem je pro nás kánonem, podle kterého se budeme řídit i v našich skutcích. – Obecný zájem….kolikrát už….a když se dostane k lizu, tak kde je obecnému zájmu konec….tohle je populismus….

19. Garantem historického výkladu je národ a jeho myslitelé, nikoliv menšiny a cizí ideologie, politické nebo náboženské zájmy. – Historický výklad by měl být hlavně objektivní, nezaujatý a vyvážený, imho….

20. Křesťanství respektujeme jako tradiční víru ve své klasické podobě, nikoliv zdeformovanou liberalismem a tzv. mezináboženským dialogem, posilujícím islám a judaismus. – Leda prd. Náboženství je zlo, jakýkoli….v jeho jménu se spáchalo tolik zhůvěřilostí….

21. Zákaz jakéhokoliv znásilňování a zneužívání historie na úkor dnešních generací a národa. Tyto snahy považujeme za skandální vměšování cizího státu (např. Izraele) a jeho pokrevních i státních příslušníků do kultury evropské civilizace. – Ale vysloveně bez komentáře….kdyby to bylo obráceně, mluvili by jinak….

22. Svobodné historické bádání celé historie bez výjimky. – Jasně. Svobodné, nezaujaté a objektivní….

23. Rehabilitace a odškodnění všech politických vězňů po roce 1989. – Tak to jsem nějak nepobral. My tu máme nějaký politický vězně ??? Já myslel, že tahle garnitura už má jiné metody….

24. Umění musí zušlechťovat lidskou bytost, nikoliv ji záměrně deformovat a představovat dekadenci, ošklivost a úpadek. Člověk skrze umění pocítí národní povědomí a svou lidskost, ne znechucení. Jsme pro podporu českých umělců a obnovu uměleckých cechů. – Ale ano, podpora umění. Ale kdo bude rozhodovat, které je to správné ? Myslím že soudný člověk sám vybrat si dovede….

25. Pozvednutí morálky a etiky. Ctnosti jako kamarádství, pravdomluvnost, poctivost, čestnost, upřímnost jsou podstatou národního socialismu a zdravé společnosti. Jejich vštěpování by mělo být smyslem kulturní činnosti. – opět. Pro někoho jsou morální zásady samozřejmé. Pro někoho neznamenají zhola nic a nařídit je nelze.

26. Vedle pěstování ušlechtilé duše klademe důraz i na fyzickou výchovu mládeže. Jedině tak docílíme harmonie lidské duše. Sport i tělovýchova budou záležitostí masovou a nikoliv jen výběrovou. Na zdravé mládeži závisí budoucnost národa. Mládež musí být fyzicky zdatná a psychicky vyvinutá, vědoma si své zodpovědnosti. K tomu by ji měly dovést společenské tábory, zájmové kroužky a především správná výchova na školách. – na to není co říct. Ano, zdravá mládež, psychicky na výši. Což mimojiné znamená se schopná sama rozhodnout, co je dobré pro ni a její okolí, nikoli pro stranu. Teda jestli má jako někdo pocit, že něco takovýho, jako my strana, někdo někde v pionýru vtloukal dětem do hlavy, tak tam buď nebyl, nebo trefil na pěknýho fanatika…mně se to nestalo, a určitě bych si vzpomněl na řadu pionýrů – a dodnes pionýrů, kteří by se mnou souhlasili….

27. Kulturní a umělecký odkaz našich předků patří především národu. Ochrana kulturního dědictví a zákaz jeho vyvážení do zahraničí. – S tím souhlasím bez výhrad. Egypťané taky nechtějí, aby se obsah pyramid dostal za hranice. Myslím, že tohle je úplně samozřejmé.

A nějaké resumé ? No…je tam pár vysloveně dobrých myšlenek, jen pár….pak je tam trochu víc nereálných věcí, hezkých, leč neuskutečnitelných. A pak je tam spousta špiček. Proti židům zejména. Přemýšlím, co kdy komu udělali, jakou vyvolali válku, že je po staletí všichni tak nenávidí…..
Má tahle strana šanci přežít ? A asi má. Pokud vysloveně nepíchnou do chumlu sršní, asi je nezakážou. Nicméně jako radikální strana asi nikdy nebudou mít dost přívrženců (protože čecháček je ve svý podstatě posera, radikální jen nad půllitrem) na to, aby měnili zřízení v tomhle státě. Což je asi dobře.


Komentáře
[1] 26.03.09 22:01:12 Dark
Inu, historie se opakuje, a NSDAP se vrací. Jen by mě zajímalo, kolik neřádů z jejich předsednictva by strana odtranila dle jejich stanov….. Polovina dnešních nácků by skončila za Hitlera v koncentráku. Chce se mně zvracet, když to vidím dneska….
[2] 26.03.09 11:13:14 Lentilka
…jsme se učili morseovku a stopy zvířat a určovat sever podle lišejníků..:-) Jo, že pionýr je přítelem SSSR atd. jsem taky slyšela. Jednou. Když jsem skládala slib… 27. souhlas No. V současném politickém marasmu jsem byla chvíli v pokušení dát téhle straně hlas. Teď už vím, že teda ne. To by byla cesta do do pekel. Možná by to tu skončilo jako v Německu ve 34. roce… Rozhodně to vypadá, že se v tom zhlídli hodně. A to teda děkuju, nechci.
[3] 26.03.09 11:07:52 Lentilka
15. už ani na ty cigára nesmí být reklamy… 16. to je hloupost. Cokoli kdo dělá z „musu“, nedělá pořádně. „Žoldácké vojsko“ máme z Čechů, kteří tu práci vážně dělat chtějí. 17. a dopr… takže opět koncetráky pro ty, kdož mají jiný náhled na svět? 18. populismus, souhlas 19. souhlas s Darkem 20. 100% souhlas s Darkem!! islám, judaismus, křesťanství – všechno stejný. zločiny ve jménu něčeho. ostatně i tenhle ten nacionalismus by určitě přikryl kdejaký zvěrstvo.. to už tu jaksi bylo, mám dojem. 21. no comment… 22. co furt mají s tou historií? nevím, kde v české historii chtějí vykutat nějakou národní hrdost, na kterou by mohli navázat. Leda tak u Přemysla Oráče… 23. 😀 24. že by vznik nového uměleckého směru? národně – sociální realismus… 25. Tak tenhle bod zní, jak kdyby ho ukradli Rychlým šípům. V praxi neproveditelné. 26. Aha. Takže zřizování něčeho na způsob Hitlerjugend a masové nahánění tam všech. To ani komunisti nedělali. Máš pravdu, i já byla pionýrka a v oddíle…
Rubriky
Nezařazené

Nová strana….tuze zajímavá…..;-)

a její volební program…
Tak jsem včera koukal na net, a zjistil, že Dělnická strana už se cítí tak neohrozitelná, že si založila podstranu. Hrubě nesouhlasím se srovnáním s Pionýrem. Mně v Pionýru, ještě v tom původním, socialistickém nikdo politiku do hlavy necpal. Na to jsme měli občanku ve škole. Pionýr pomáhal organizovat volný čas. A spíš se hrály stopovačky a míčové hry, než že by se zpívaly častušky. Ke Komsomolu – no…nikdy jsem v něm nebyl a nevím, jak to tam chodilo. Možná by sedělo to přirovnání k Hitlerjugend. I když asi ani tady stoprocentně. No ale tímhle směrem jsme nechtěl. Chtěl jsem si posvítit na jejich program. Jedná se samosebou o Dělnickou mládež. Odkaz nevyvěsím, nebudu jim přivádět lidi na stránky. Tak, a k tomu programu. S některými body budu asi i souhlasit. Ale neradujte se, nejsem nácek…:-)

1. Naše země patří pouze nám, ne přistěhovalcům a lidem odlišné národnosti. Vlastnit půdu a disponovat s ní mohou jen čeští občané. Pro přežití národa je nutné, aby se lidé chovali zodpovědně k dědictví, které pro nás naši předci vytvořili a uchovali. – No…s tímhle bych víceméně souhlasil. Nevidím důvod, proč by se měla země pod zadkem prodat sudeťákům, kteří odsud museli odejít po válce. Nicméně, nemělo by to mít nic společného s národností…. Nicméně bych asi zpřísnil podmínky pro získání občanství.

2. Obroda zemědělství, vznik farem a statků, podpora soukromého podnikání drobných zemědělců. – Tak tady nesouhlasím. Zemědělství je snad nejdotovanější podnikání u nás. Je načase, aby zemědělci zjistili, že existuje zákon trhu, kterým se musej řídit….

3. Přísná ochrana životního prostředí a výsadba lesů. Pouto k přírodě a půdě je základní jednotící pouto národa, proto je třeba dbát na to, aby byl negativní vliv člověka na přírodu minimální. S tím souvisí i podpora venkova, venkovského života a folklóru, jako základ nabytí vztahu k půdě a národní tradici. – Tak tady lze opět souhlasit. I když si myslím, že chráníme přírodu v podstatě za každého režimu – I za totality jsme s pionýrama sbírali v lese bordel. Nicméně asi bych přitvrdil. Když někdo vyklopí do lesa vlečňák sjetých pneumatik, asi by měl dostat takovou paletu, aby už pneumatiky nikdy nepotřeboval. A podobně…

4. Zákaz lichvy a spekulace, vedoucí ke snížení lidské důstojnosti, pod hrozbou výjimečného trestu. – Tak tady bych souhlasil bez výhrad. Je mi jasné, že tohle je namířeno proti židům, ale ruku na srdce, který z dnešních lichvářů je žid ? Půjčka na úrok, prosím, ale rozumný….

5. Tvořivá práce musí být doménou. Imigrace dává zaměstnavatelům možnost zaměstnání levné pracovní síly, tím je náš dělník znevýhodněn a manuální práce ztrácí na prestiži. Pokud má být národ jednotný, musí ho budovat domácí ruka. – I zde bych částečně souhhlasil. První by měl dostat práci český člověk, který pracovat chce. Pak až cizinec, který k nám přišel za prací. Přijde mi prostě nevhodné zaměstnávat mongoly, když českej člověk nemá co do úst. Samozřejmě by s tím ale ruku v ruce měla jít legislativa, která by nepodporovala ty, co dělat nechtějí. Opět to necílím proti žádné etnické skupině – flákači a vohnouti jsou ve všech….. A taky mně zaujalo slovo tvořivá. Možná by to omezilo prodej kdejakého leštěného prdu…

6. Šetrnost a uměřenost, omezení spotřeby národa a všeho, co podporuje konzum a lenost. – Tohle je hezké, ale nereálné. Odnaučte českého zbohatlíka ukazovat, že „Já na to mám“. Prostý člověk šetří, až hanba…

7. Základním článkem národně socialistické společnosti je tradiční rodina, tj. muž, žena a dítě. – Nesouhlasím. Co takhle tolerance ? Ostatně viz další….. Navíc jsem se vždycky domníval, ze základním článkem je jedinec….

8. Potírání feministických ideologií a zneužívání žen a dětí v reklamě, což snižuje jejich důstojnost a ohrožuje mravní výchovu. Přísný zákaz jakýchkoliv deviací. – No comment. Feministické ideologie – proto Asi bylo založeno W.R.U., že. Jdete sami proti sobě. Zneužívání ? Ale kdež…Kdo chce v reklamě hrát, tak zahraje. Mravní výchovu ohrožuje milion jiných věcí. Přísný zákaz deviací….hm….příroda patrně poslechne. A když ne, asi je budou střílet. Pak budou pokračovat s mentálně nemocnejma, a nakonec vytvoří čistou rasu, ááááno… No tak….to už tu bylo…

9. Zajištění důstojného stáří v kruhu rodiny – součást rodinné politiky státu. – Tak tohle nezní špatně. Ovšem je to závislé na spoustě faktorů, mimo jiné i na sociální situaci rodiny. Navíc, někoho by ani nenapadlo, aby uklidil mámu do domova důchodců…..

10. Způsob rozdělení státní moci vychází z principu rodiny: respekt k hlavním autoritám, poslušnost a řád. Osobní schopnosti a charakterové kvality jsou podmínkou k vedení masy. – Jenže to taky nikdy nikdo nenařídí. řád a respekt k autoritám. A myslím, že navíc čím dál tím méně…. To druhé….to by mělo být samozřejmé…leč není…

11. Stát, jehož jediným zřizovatelem je národ a jeho příslušníci, musí být na mezinárodní úrovni absolutně suverénní a nezávislý. – tohle je blábol. nereálnej blábol. A demagogie. Nikdy to nefungovalo…. Občané nejsou totéž, co národ….

12. Důsledná nacionalizace školství a reforma osnov, která povede k efektivní výchově. Odbourání zbytečných oborů, jejichž absolventi nemají uplatnění. Školství musí probouzet v mládeži sounáležitost a hrdost k vlastním předkům, ne vyučovat v duchu kosmopolitismu. – spíš racionalizace, než nacionalizace v první větě, tak bych to viděl já. Druhou bych nechal beze změn. Třetí je opět částečně blábol. Nicméně hrdost k vlastnímu národu není úplně špatně. Doplnil bych, že vyučovat by se mělo objektivně a bez politických směrování. To, že se za komunistů zamlčovalo, že část ČR osvobodili američané je blbě, ale když se dneska shazuje role Rudé armády, je to taky blbě. Přece jen osvobodila 9/10 území tehdejší republiky. A nehraje se na nějaká kdyby. USA byly vázány mezinárodní dohodou. Došli tam, kam se dohodly hlavy států. A taky nejde porušovat mezinárodní úmluvy jak chceme.

13. Důsledná výchova k úctě k životu, od početí až po odchod ze života. – Já souhlasím, vy si ovšem opět protiřečíte, pánové…Navíc, co si představujete vy pod slovem úcta ?

14. Nacionalizace sdělovacích prostředků. Není přípustné, aby byla média v rukou cizinců. – I zde by se dalo souhlasit. Nicméně veřejnoprávní prostředky v českých rukách jsou. A chtít po cizí společnosti, aby stoprocentně čechizovala svou zdejší pobočku je asi nesmysl. Ale ono to možná bude o tom, že cizinec a cizí zpravodajové se hůř ovlivňují….Za chvíli bychom mohli stavět kolem republiky zeď…..

Tak. To je polovina. Nevešlo by se mi to do příspěvku. Ale hned budu pokračovat…:-)


Komentáře
[1] 26.03.09 21:56:33 Dark
Já jen na okraj. pakliže dokážem ze zahraničí dovážet mlíko lacinějc, než ho vyrobit doma, tak je něco moc špatně. Zákaz lichvy ? A kde…říká Ti něco Provident ? Na majetkové púolicii by něco bylo. Akorát mám pocit, že by to byla nejuplácenější složka celý policie… Co se matky týče….každej to máme jinak, no…. Koukám v detailech se rozcházíme….
[2] 26.03.09 10:53:50 Lentilka
Zákaz lichvy… Na to už tu zákon máme, ne? Jen by to chtělo důslednější prosazování zákonů… 5. Ale jo, rozhodně dřív nabízet práci nezaměstnanému Čechovi,než cizinci. Jenže cizinci makají obvykle za to, za co by Čech ráno ani nevstal z postele… Dát to povinně? Příživnictví, to mi něco říká… 6. No, to bychom se mohli dopracovat k „majetkové policii“ nebo tak něco. 7. Ale to nás přeci učili už v té zmíněné občance, že rodina je základ státu… 8. bez komentáře. To je naprostá demagogie. 9. Hm. A někoho by ani nenapadlo, aby se o matku ve stáří staral, když ona na něj taky celej život sr… 10., 11. blbost. Obojí. Autorita se nedá vynutit. Být suverénní zní sice hezky, ale v současném světě hodně nereálně. 12. To hodně zavání náckama… 13. Neboli zákaz potratů. Neboli rozvoj „andělíčkářství“ ve velkém… 14. Tak to je naprostá blbost. A co by se jako vysílalo? Pravděpodobně vládou schválené agitky… A jdem na pokračování. 🙂
[3] 26.03.09 10:40:40 Lentilka
Takže k té polovině: 1. souhlas, 2. ono s tím zákonem trhu v zemědělství je něco špatně… Když mají náklady na litr mlíka 8,5 Kč a mlíkárny ho vykupují za 6 korun… Za chvíli se na to zemědělci vyfláknou, budou pěstovat jen pšenici a řepku do biopaliv a co budem jíst? Rejži z Číny? 3. no, ochrana přírody jistě, ale podpora folklóru? Dneska už i na kotárech mají televizi a internet, tak je nacpat zpátky do krojů?
Rubriky
Nezařazené

Co takhle trochu….filozofické dišputace….

aneb plkám….plkám…plkám…jak mi myšlenky plynou….
Jedu tak tuhle trolejí, ani vlastně už nevím odkud a kam, tuším, že jsem doprovázel přítelkyni do práce, nebo z práce, nebo tak něco. A do tej troleje nastoupil takový dokonalý prototyp teenagera. Módní oblečení, osobně bych to tipoval na Horsefeathers, nebo podobný krám, čepici s placatým kšiltem – já vím, co se týče rovných kšiltů, nejsem úplně objektivní. Možná se k tomu vrátím na závěr. Jo a přes rameno měl hozenej futrál s holí na florbal. Nijak extrémně jsem si ho neprohlížel, a ani nehodlám ho nijak kritizovat, ale uzrála mně v hlavě jistá teorie. Teorie o původu depresí dnešní mládeže.
Ruku na srdce, čtete to v diskusích či na chatech každou chvilku. Já mám depku, ty máš depku, on, ona, ono má depku. Ale proč tolik děcek dneska trpí depkama ? Myslím, že jsem na to přišel.
Každý člověk chce být individualita. U mladých, kteří ještě – nenačichlí zkušenostmi nemaj ten proces vyčnívání tak zmáknutej, to platí dvojnásob. Respektive jejich snaha být svůj, být jedinečný a mít svůj styl. Neví ještě, že o stylu to není, nebo jen mál. Že člověk vyčnívá postoji, slovy, skutky. Tím více snahy věnují tomu mít svůj styl.
Všechno na světě má ale dvě stránky. Čím víc je člověk jedinečný, tím víc je osamělý. Tím ménší je okruh lidí, se kterými si může promluvit o věcech, které jsou mu blízké. Momentálně si vzpomenu minimálně na dvě osoby, které by na tohle téma mohly napsat článek, který by byl rozhodně delší než tenhle. O tom, jak je nepříjemné být mezi lidmi sám. Mladý člověk nechce být sám. Mladý člověk chce být v nějaké skupince (partě, kolektivu), bavit se, užívat si. Sám se nudí a je mu smutno.
To nutí ovšem mladého člověka ke kompromisu. Jak jinak si vysvětlit, že drtivá většina mladých poslouchá tu správnou, právě módní muziku, tomu podřizuje i styl a nosí ty právě módní věci a hraje ten právě módní sport ? Mohl bych se asi asi ptát, proč tolik mladých podléhá vrtkavé módě. Odpověděl jsem již dřív. Nechtějí být sami. Tím víc ovšem potlačují tu individualitu, o kterou jim ovšem také jde….Na stejném stupni hodnotového žebříčku tak leží dva naprosto protichůdné směry. Už to vidíte ? Slušná schíza, co ? Tohle rozštěpení osobnosti je imho původcem. A řešení ? V první řadě se naučit dělat kompromisy. Budete je dělat celý život. Za druhé…to bude možná složitější – nepodléhat tolik módním vlivům. Myslím, že to taky přijde s věkem…:-). A prostě to nehrotit. A k těm placatejm kšiltům – slíbil jsem zkraje, že se k nim vrátím: Mně vždycky tohle módní šílenství vadilo. Pokaždé když tu propuklo. Ať už to byl Lunetic, nebo Holki, nebo Kelly Family, nebo Harry potter, Pokémoni…..v tu chvíli mi to začlo strašně vadit. I když jsem po opadnutí toho davového bláznění k některým věcem naznal, že nejsou nejhorší. A k některým ne… Možná svůj postoj k tomuhle stylu časem přehodnotím….a nebo taky ne….

Komentáře
[1] 23.03.09 06:20:18 Dark
Náhodou umíš u sebe spisovat tuze zajímavý věci….
[2] 22.03.09 13:39:11 Lentilka
Tak to mě taky napadají různé teorie, jen je neumím tak smysluplně sepsat… 🙂
[3] 21.03.09 19:54:27 Dark
Holka zlatá, asi byl. Já byl dost sám vždycky, takže mně to nikdy nějak extra nepřišlo. A já jim nic nevytýkám, jen jsem tady sepsal teorii, která mně napadla cestou busem….
[4] 21.03.09 00:36:06 Lentilka
Ale zase – spravedlivě – byls ve dvaceti jinej? Já ne, já byla dost v pr… Protože mě nikdo nebral. A já se chtěla zařadit do toho davu, mít kámoše… Atd. Až po třicítce mi došlo, že já jsem já a komu se to nelíbí, ať se kouká jinam. Neboli: Moudrost přichází s lety, smutné je, když léta přijdou sama… 🙂
Rubriky
Nezařazené

Pozastavení řidičské první

aneb táži se jak…..
Je tomu měsíc, co jsem přišel o řidičák. Lidově řečeno papíry na rok v čistírně. Stal se mi osudným bodový systém. Jasně, body Ti asi za něco sebrali. Dobře. Mám tam jednu rychlost, ta je za tři body. K té se hlásím, přiznávám a upřímně se kaji. Pak tam mám jeden zákaz vjezdu – okay, ta značka tam byla, ale když on městský policista v Praze prostě nepochopil, že tam potřebuji zajet, a že je i jiná cesta, kterou já ovšem neznám. No ale dobře. Patří mi to, mám to tam znát a to je další bod. Úhrnem zatím 4. Pak tam mám jednu červenou. Ta moje docela určitě není. Kdysi kdosi kdesi se služebním autem jel na červenou, a vyfotila ho městská kamera. Řidiče na fotografii není poznat. Myslíte si, že se viník přizná ? Ani bohovi. No když už hrozilo mému kamarádovi a majiteli firmy 50000,- pokuty, vzal jsem přestupek na sebe. Dobře mi tak, za blbost se platí a je to dalších 5. To je už devět. A když si připočtete dvoje pásy, máme 12 pryč. Takže jsem největší pirát a bez řidičáku. Na krku mám jediný opravdu vážný přestupek. I když v očích policie i tu červenou. Takže si jezdím teď na druhé straně auta. Vlastní přestupky už nepáchám, tím víc se můžu soustředit na styl jízdy druhých. Moje přítelkyně jezdí podle předpisů, to znamená, že na padesátce padesát, na sedmdesátce sedmdesát a mimo obec devadesát nepřekročí. Jen někdy na dálnici na to trochu šlápne, ale nijak kriticky. Takže porovnání mám… Kolik já za ten měsíc na ulicích viděl červených, nepřiměřených rychlostí, nedodržení vzdálenosti a plnejch čar. Neuvěřitelně. A kde byla naše policie ? Někde vybírala starý auta, jestli maj všechno povinný vybavení a jestli jim náhodou nesvítí jedno světlo víc. Jako se nám tuhle stalo. Namátková kontrola. Absolutně jsem nepochopil, proč nás zastavili. Okolo 50 dalších aut. No nic. S tímhle agresivním chováním souvisí jedno české specifikum. A to fakt, že policajt musí být vidět. Aby nestáli policisté za bukem. Částečně si za to můžou sami, protože občas vybírají na místech, kde to má malý přínos pro bezpečnost, ale velký pro kasičku. Nicméně je fakt, že když už ty předpisy jsou, asi by se měly dodržovat. Všude, nejen tam, kde vidíme uniformu. Krokem tímto směrem jsou nové dálniční passaty. U nich ale čekám, kdy se někdo ozve, protože některé posádky plní své povinnosti zvláštním způsobem. Ale je to v nás. Chováme se slušně, akorát když je nablízku biřic s bičem. Totéž chodci. Říkám si, že pohybovat se po silnicích víc neoznačených vozidel, ale i po chodnících víc neoznačených strážníků, asi by si lidé dávali víc pozor, kdyby nevěděli, jestli je tamhleten pán v zelený bundě náhodou neosolí za tu červenou na přechodu. Neprosazuju tady represe, ale to vědomí, že kdokoli vedle nás na křižovatce může být policista v civilu, by asi většinu z nás mírně umravnilo… Takhle se koukneme – nikde barevný autíčko, nikde uniforma…..a juchů, zvesela prasíme. Jako včera ten rozvozce pizzy s červenou felicií (plzeňské pizzerie, sáhněte do svědomí, pro koho z vás jezdí – já to vím), cestou ze skvrňan. Na padesátce 75 – to vím docela přesně, protože je tam ten inforadar, navíc předjíždění přes plnou a přes tramvajový pás – zde je v úrovni. A speciálně tohle auto potkávám v Plzni často a prasí pořád.Když si to člověk pak vztáhne na sebe, má pocit mírné nespravedlnosti….

Komentáře
[1] 23.03.09 06:19:28 Dark
A co se práce týče – musím….
[2] 23.03.09 06:18:58 Dark
Tak o ústečákách vím zas něco já. Přítelkyně je z Ústí. Neznám jiný město tak nacpaný radarama a přitom tam nikdy nikdo nejezdil podle předpisů.
[3] 22.03.09 09:20:04 Lentilka
Tak o prasáckejch řidičích mi nic nevyprávěj… Jsem z Prahy. Ale nejvíc tady teda vyváděj ti, co maj v SPZ U. Jejda, v době krize hledat práci? To ti držím palce…
[4] 21.03.09 19:56:51 Dark
Jenže to nejsou jenom pizzaři. Prasí minimálně polovina aut, i když pizzaři a taxíkáři jsou asi nehorší. Sice věřím, že jsou mezi nimi výjimky, ale moc jich neznám… Čím se živím ? To bude ještě zajímavý…. Hledám…
[5] 21.03.09 00:30:14 Lentilka
Nějakej pizzař mě tuhle málem přejel i s dětma. Nepůjde přeci 50 m pěšky, když si může přijet až před barák po chodníku, že..! A čím se teda teď živíš, když nemáš papíry??
Rubriky
Nezařazené

Do stejné řeky dvakrát nevstoupíš….

do jedněch sra**k není počet vstupů nikterak omezen….
Chvíli jsem laboroval, jestli by tento výlev měl být zrovna v téhle kategorii. Protože mně je z toho smutno. Poslední hlava státu, za které byli ještě čechové čechy byl Přemysl Otakar II. A ano, ještě Karel IV. dost na čechy držel. Tím ovšem dobrá doba skončila. Dlouho jsme byli v područí Rakouska (to má ostatně tenhle pocit dodnes), které se z nás snažilo udělat rakušany, a je to zvláštní, oni měli pocit, že je to obráceně, že Rakousko je čechizováno (nevím jak na to přišli…..opravdu). Po roce 1918 už to šlo z kopce.Za tatíčka Masaryka ještě nestačila jedna taková zvláštní skupina lidí vystrčit drápky. Ne nemyslím komunisty. Dneska je moderní všechno špatné házet na komunisty. Nebudu se tady zdržovat výčtem toho, co za nich fungovalo a pak se chytře zrušilo, aby to dnes chybělo, nebo toho, co dodnes funguje a z vyspělých států se na to jezděj dívat, protože je to chytrý a oni to nemaj. Ne, zatemněný „svobodný“ mozek to stejně číst nebude.
Aby bylo jasno, já tu svobodu nezavrhuju, jen to s ní není tak jednoznačný, jak se někomu může zdát. to jen tak na okraj
To, co se v tomhle státě po**alo, všechny ty křivdy, za ty nemůže žádnej režim. Za vším jsou lidi. Jejich vychcanost, bezohlednost, prospěchářství… Lidi, který jdou přes mrtvý pro svůj prospěch. To je příčina toho zla…. Lidi, který udaj sousedy, lidi, který rozpustěj majetek deportovaného žida….Lidi, kterým chcípne koza a oni raději otráví kozu sousedovi, aby ani on neměl, než aby si koupili novou. To je ta skupina. Začala se objevovat ke konci první republiky, byli tu za němce, byli tu za bolševika, byli tu za rusa, byli tu za normalizace a jsou tu u dneska.
A možná právě to, že se nahoru vždycky dostane skupina s touž mentalitou, děláme stále stejné chyby a stále padáme do stejné žumpy. Nevím, jestli jste se toho všimli, ale už od té první republiky jsme vždycky museli být papežštější než papež. Za války němečtější pomalu než Heydrich s Hitlerem dokupy, po válce a za komunistů zas sovětštější než celej Sovětskej svaz. Od pangejtu k pangejtu. Dnes soudíme devadesátiletou prokurátorku…posledního pěšáka….proč nesoudíme její nadřízené, byŤ žijí ? Je to takové směšné. Hledáme beránka, abychom potrestali zločiny komunismu ? Kdo ví, kdo za padesát let bude soudit nás ? Když budeme pořád jitřit staré rány a hledat zločiny, vyplýtváme drahocenný čas, kdy bychom mohli jít vpřed. Jako dřív. Než uděláme něco svého, napřed to musíme předělat po těch před námi.. Oni to dělali blbě. Nemyslíme racionálně, nehledáme, co je dobré a co funguje. My jsme to nevymysleli, tak je to blbě. Furt blbě. Zapomeňme na minulost, pojďme dopředu…, nebo se se stejným problémem budeme potýkat za dalších 50 let znova. Poznamenáme další generaci hrabaním v minulosti ? Ano. Socialismus měl spoustu chyb. Ale ruku na srdce – který režim je nemá a neměl ? A dokud se budeme hrabat v chybách minulosti, nepokročíme vpřed. Stagnujeme. A to chceme ?

Komentáře
[1] 17.03.09 20:28:11 Lentilka
Četla… 🙂
[2] 17.03.09 19:34:15 Dark
Koukám četlas koment na profilu…:-)
[3] 15.03.09 19:47:30 Lentilka
Tak o tom napiš, nenech své věrné čekat…! 😉
[4] 15.03.09 19:14:59 Dark
Pořád je něco nového…:-)
[5] 15.03.09 11:11:50 Lentilka
Jen nakukuju, jestli není něco nového. Tak ahoj. 🙂